Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41313
Título: Estudo sobre a formação e concepções de professores de química sobre o uso de tecnologias da informação e comunicação no ensino
Título(s) alternativo(s): Study on the training and conceptions of chemistry teachers about the use of information and communication technologies in teaching
Palavras-chave: Ensino de química
Formação de professores
Tecnologias da informação e comunicação (TIC'S)
Chemistry teaching
Teacher training
Information and communication technologies (ICTs)
Data do documento: 2019
Editor: Universidade Federal do Acre
Citação: PORTELA, F. S.; SILVA, P. R. da. Estudo sobre a formação e concepções de professores de química sobre o uso de tecnologias da informação e comunicação no ensino. Scientia Naturalis, Rio Branco, v. 1, n. 2, p. 104-117, 2019.
Resumo: Among the various subjects that compose the school community (Students, Teachers and Managers), the visions about Information and Communication Technologies (ICTs) are presented in different ways and to understand them can help to implement these tools in a meaningful way the development of new pedagogical practices. In this way, this work has as objective to investigate the teachers’ relations with the ICTs, in the perspective of the formation of these subjects, as well as of the use of the Technologies by the same ones. Interviews were carried out with 5 chemistry teachers who acted as supervisors of PIBID and the data were analyzed according to the Content Analysis. As a result, we verified that even though they did not have discussions about the use of ICTs during the initial training, they have critical views on this subject and the professional experience has a strong influence on the discourses produced. Keywords: Chemistry teaching. Teacher training. ICTs.
URI: https://periodicos.ufac.br/index.php/SciNat/article/view/2548
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41313
Aparece nas coleções:DQI - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.