Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46678
Título: Narrativas autobiográficas e sua presença em periódicos A1
Palavras-chave: Autobiografia
Formação docente
Prática reflexiva
Autobiography
Teacher training
Reflective practice
Data do documento: Ago-2020
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: ROMERO, T.; GARCIA, S. S. Narrativas autobiográficas e sua presença em periódicos A1. Devir Educação, Lavras, p. 313-333, ago. 2020. Edição Especial.
Resumo: This contribution aims at discussing the role of autobiographical narratives in teacher education and investigate how A1 journals in Education have thematized it. For such, with the purpose of contextualizing the theme, we start by reviewing the history of teacher education and show the relevance of autobiographical narratives for teacher education, stressing their role as research method to rethink one’s own paths and revealing meanings, besides being crucial for teacher (self)education, since they allow movement through past, present and future. As such, it constitutes an importante aid for self-knowledge (SOUZA, 2013). At last, by adopting a bibliographic methodology, we examine articles published in A1 journals which have (auto)biographies as center point for the process of teacher education. In spite of having found few articles published in the period of six years, the publications reinforce the relevance of the (auto)biographical narratives for the critical development of teachers.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46678
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos
DED - Artigos publicados em periódicos
DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Narrativas autobiográficas e sua presença em periódicos A1.pdf279,01 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons