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Título: Teoria da Tríplice Hélice: uma proposta de modelo de gestão estratégica aplicado à Agência de Inovação do Café (InovaCafé)
Título(s) alternativo(s): Triple Helix Theory: a proposal for a strategic management model applied to the Coffee Innovation Agency (InovaCafé)
Teoría de la Triple Hélice: una propuesta de modelo de gestión estratégica aplicada a la Agencia de Innovación del Café (InovaCafé)
Palavras-chave: Gestão estratégica
Agência de Inovação do Café
Teoria da tríplice hélice
Matriz SWOT
Strategic management
Triple helix theory
Balanced scorecard
Data do documento: Ago-2018
Editor: Universidade do Sul de Santa Catarina - UNISUL
Citação: COSTA, C. H. G. et al. Teoria da Tríplice Hélice: uma proposta de modelo de gestão estratégica aplicado à Agência de Inovação do Café (InovaCafé). Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios, Florianópolis, v.12, n. 2, p. 250-284, mai./ago. 2019. DOI: 10.19177/reen.v12e22019250-284.
Resumo: The objective of this study is to create, through an action research, a model of strategic management for the Coffee Innovation Agency (InovaCafé), integrating the BSC to the theory of the Triple Propeller. The alignment of action research to Triple Propeller theory, Strategic Planning and the BSC approach provided the necessary inputs to the formulation of a strategic management model capable of contemplating the complexity of InovaCafé as an articulating organization of the Triple Propeller. With the development of a strategic map adapted to InovaCafé, the indicators, goals and initiatives are innovations that can be explored in other researches.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48246
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