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dc.creatorSilva, João Paulo Nascimento-
dc.creatorCappelle, Mônica Carvalho Alves-
dc.date.accessioned2021-11-26T21:15:08Z-
dc.date.available2021-11-26T21:15:08Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.citationSILVA, J. P. N.; CAPPELLE, M. C. A. O paradoxo entre inovação e isomorfismo: duas teorias de um mesmo mercado. Revista Vianna Sapiens, Juiz de Fora, v. 11, n. 1, p. 1-21, 2020. DOI: 10.31994/rvs.v11i1.628.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48563-
dc.description.abstractThis article aims to corroborate the understanding of the terms isomorphism and innovation when treated together for the analysis of organizations. For this purpose, a theoretical essay is used that aims to objectify the understanding, in the light of the literature, about the combination of these concepts and about the positive and negative influence of innovation and isomorphism practices in organizations. This study presents an outline for understanding the cyclical phenomenon of innovation and isomorphism present in the market and the deepening of this practice in organizations. For this, this study presents a graphic proposal of the Dynamics of the Innovation and Isomorphism Market, involving the market and its capacity to absorb innovations.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherFaculdades Integradas Vianna Júniorpt_BR
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.sourceRevista Vianna Sapienspt_BR
dc.subjectInovaçãopt_BR
dc.subjectIsomorfismopt_BR
dc.subjectOrganizaçõespt_BR
dc.subjectMercadopt_BR
dc.subjectInnovationpt_BR
dc.subjectIsomorphismpt_BR
dc.subjectOrganizationspt_BR
dc.subjectMarketpt_BR
dc.titleO paradoxo entre inovação e isomorfismo: duas teorias de um mesmo mercadopt_BR
dc.title.alternativeThe paradox between innovation and isomorphism: two theories of the same marketpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoEste artigo visa corroborar com o entendimento dos termos isomorfismo e inovação quando tratados de forma conjunta para a análise das organizações. Para tanto, faz-se uso de um ensaio teórico que visa a compreensão, à luz da literatura, sobre a junção destes conceitos e sobre a influência positiva e negativa das práticas de inovação e de isomorfismo nas organizações. Este estudo apresenta um esboço para compreensão do fenômeno cíclico da inovação e isomorfismo presentes no mercado e do aprofundamento desta prática das organizações em determinados momentos do mercado.pt_BR
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