Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49243
Título: | Produção de texto a partir de livros de literatura infantil: a criação imaginária em espaços não escolares |
Título(s) alternativo(s): | Production of text from children's literature books: imaginary creation in non-school spaces |
Palavras-chave: | Criação imaginária Leitura literária Mediação da leitura Produção de narrativas Imaginary creation Literary reading Reading mediation Narrative production |
Data do documento: | 2021 |
Editor: | Universidade Luterana do Brasil (ULBRA) |
Citação: | GOULART, I. do C. V.; SOUSA, L. A. Produção de texto a partir de livros de literatura infantil: a criação imaginária em espaços não escolares. TEXTURA - Revista de Educação e Letras, [S.l.], v. 23, n. 53, jan./mar. 2021. |
Resumo: | In order to reflect the imaginary creation and mediation of literary reading as stimulating actions of narrative potential, we chose to develop an action research, with intervention activities of narrative production from children's literature books with children aged 6 to 12 years, members of the social athletics project located on the premises of the Department of Physical Education of a Federal University of southern Minas Gerais. It was based on vigotski's concept of imaginary creation and mediation (1991; 2009); in the conception of literary reading of Girardello (2007), Cosson (2018) and Colomer (2003), in the conception of narrative production with Cardoso (2008). It was found that the activities promoted literary literacy, contributing to the appropriation of meanings, imaginary creation and formation of readers. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49243 |
Aparece nas coleções: | DED - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_Produção de texto a partir de livros de literatura infantil a criação imaginária em espaços não escolares.pdf | 373,57 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons