Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49243
Título: Produção de texto a partir de livros de literatura infantil: a criação imaginária em espaços não escolares
Título(s) alternativo(s): Production of text from children's literature books: imaginary creation in non-school spaces
Palavras-chave: Criação imaginária
Leitura literária
Mediação da leitura
Produção de narrativas
Imaginary creation
Literary reading
Reading mediation
Narrative production
Data do documento: 2021
Editor: Universidade Luterana do Brasil (ULBRA)
Citação: GOULART, I. do C. V.; SOUSA, L. A. Produção de texto a partir de livros de literatura infantil: a criação imaginária em espaços não escolares. TEXTURA - Revista de Educação e Letras, [S.l.], v. 23, n. 53, jan./mar. 2021.
Resumo: In order to reflect the imaginary creation and mediation of literary reading as stimulating actions of narrative potential, we chose to develop an action research, with intervention activities of narrative production from children's literature books with children aged 6 to 12 years, members of the social athletics project located on the premises of the Department of Physical Education of a Federal University of southern Minas Gerais. It was based on vigotski's concept of imaginary creation and mediation (1991; 2009); in the conception of literary reading of Girardello (2007), Cosson (2018) and Colomer (2003), in the conception of narrative production with Cardoso (2008). It was found that the activities promoted literary literacy, contributing to the appropriation of meanings, imaginary creation and formation of readers.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49243
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos



Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons