Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50297
Título: Análise de autoavaliações de licenciandos PIBID inglês
Título(s) alternativo(s): Analysis of PIBID english undergraduates self-assessments
Palavras-chave: Reflexão crítica
Identidade docente
Avaliatividade
Critical reflection
Teacher
Identity
Appraisal
Data do documento: 2021
Editor: Universidade de Taubaté (UNITAU)
Citação: ROMERO, T. R. de S.; MELO, A. F. Análise de autoavaliações de licenciandos PIBID inglês. Caminhos em Linguística Aplicada, [Taubaté], v. 24, n. 1, p. 37-54, 2021.
Resumo: We aim at investigating how pre-service teachers evaluate their experience as part of the Institutional Scholarship Program for Teaching Initiation (PIBID). The specific purpose is to reflect on their possible resulting identity transformations. The corpus analyzed is composed of self-evaluation reports written by the teachers-to-be from a University in the south of the State of Minas Gerais. Interpretation of data draws from the concepts of Critical Reflection and Teacher Identity, with the linguistic support of the Appraisal System, in order to bring to light the meanings constructed in the language used by the students. This is, thus, a qualitative case study made through the analysis of written productions. Results indicate that PIBID allows the future teachers to resignify their teaching identity.
URI: http://periodicos.unitau.br/ojs/index.php/caminhoslinguistica/issue/view/206
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50297
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.