Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50979
Título: O orientador como mediador de letramento privilegiado no processo de escrita da tese de doutorandos
Título(s) alternativo(s): The supervisor as a privileged literacy broker in the doctoral thesis writing process
Palavras-chave: Doutorandos
Escrita acadêmica
Letramento acadêmico
Mediador de letramento
Orientador
Doctoral students
Academic writing
Academic literacies
Literacy broker
Supervisor
Data do documento: 2-Jun-2022
Editor: Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Filosofia Letras e Ciências Humanas (FFLCH)
Citação: PARIS, L. G. O orientador como mediador de letramento privilegiado no processo de escrita da tese de doutorandos. Revista do GEL, [S.l.], v. 19, n. 1, p. 246-264, 2022. DOI: 10.21165/gel.v19i1.3360.
Resumo: This article aims is to analyze how the relationships of four doctoral students of different areas of knowledge at UNICAMP with their respective supervisors are developed during the thesis writing process. To this end, this work is based on the theoreticalmethodological principles of Academic Literacies and ethnography of language. In this research, supervisors are considered privileged literacy brokers. The data show the nature of the power relations in the interactions between doctoral students and their supervisors, in addition to the incompatibility between the expectations created by the participants and the reality of the relationship between students and supervisors. This article, therefore, points to the need to implement institutional policies that promote training for supervisors based on the Academic Literacies perspective.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50979
Aparece nas coleções:DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_O orientador como mediador de letramento privilegiado no processo de escrita da tese de doutorandos.pdf124,89 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons