Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/56659
Título: A construção de uma política pública de gênero e cidadania na educação de infância portuguesa
Título(s) alternativo(s): Construction of a public policy on gender and citizenship in portuguese children's education
Palavras-chave: Educação pré-escolar - Portugal
Educação infantil
Gênero
Guião
Childhood Education - Portugal
Gender
Data do documento: Dez-2022
Editor: Universidade Federal de Santa Catarina
Citação: ALVARENGA, C. F.; NOGUEIRA, T. A.; CARDONA, M. J. A construção de uma política pública de gênero e cidadania na educação de infância portuguesa. Zero-a-Seis, Florianópolis, v. 24, p. 1730-1755, dez. 2022. Edição Especial. DOI: https://doi.org/10.5007/1980-4512.2022.e87712.
Resumo: This work is part of a research that aimed to understand how strategies and challenges in the process of building the Education Guide – Gender and citizenship – preschool, a citizenship and gender equality guide for portuguese preschool education. From a historical perspective, it had as theoretical support the concepts of configuration and interdependence relations, by Norbert Elias; and gender, by Joan Scott. From the methodological approach of the policy cycle, by Stephen Ball do, semi-interviews were carried out with seven women-teachers, who participated in the process of building the Guide. Starting from the definition of a public policy is necessary to study the participation of all social conte xts, we emphasize that the participation of each of these professionals was fundamental for the strengthening of this policy, between equality policies and education policies.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/56659
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_A construção de uma política pública de gênero e cidadania na educação de infância portuguesa.pdf369,29 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons