Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58292
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Veloso, Braian Garrito | - |
dc.creator | Mill, Daniel | - |
dc.creator | Moreira, José António | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-24T17:41:15Z | - |
dc.date.available | 2023-08-24T17:41:15Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | VELOSO, B. G.; MILL, D. MOREIRA, J. A. Educação híbrida como tendência histórica: análise das realidades Brasileira e Portuguesa. Dialogia, São Paulo, n.43, p. 1-20, jan./abr.2023. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58292 | - |
dc.description.abstract | This article presents blended education as a historical trend in Brazil and Portugal. The analysis is based on two main researches: the doctoral thesis of the first author, which deals with the process of institutionalization of Brazilian public Distance Education (DE); and the sandwich doctorate period also carried out by the first author within the scope of the Open University of Portugal (UAb). As a result, we propose blended education as a historical trend in the two countries analyzed. Our contribution to the theme concerns, above all, the use of dialectics as a conceptual instrument for the analysis of the phenomenon. Therefore, as the main result, we defend that the historical-social conditions, together with the movementof greater understanding of the subjects in the face of what surrounds them, tends to culminate in more hybrid scenarios in which the still persistent dichotomies between distance education and face-to-face education are overcome. | pt_BR |
dc.language | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Uninove | pt_BR |
dc.rights | acesso aberto | pt_BR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | * |
dc.source | Dialogia | pt_BR |
dc.subject | Educação híbrida | pt_BR |
dc.subject | Educação a distância | pt_BR |
dc.subject | Brasil | pt_BR |
dc.subject | Portugal | pt_BR |
dc.subject | Hybrid education | pt_BR |
dc.subject | Distance education | pt_BR |
dc.title | Educação híbrida como tendência histórica: análise das realidades Brasileira e Portuguesa | pt_BR |
dc.title.alternative | Hybrid Education as a historical trend: analysis of the Brazilian and Portuguese realities | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo deste artigo é apresentar a educação híbrida como tendência histórica no Brasil e em Portugal. A análise parte de duas pesquisas centrais: a tese de doutorado do primeiro autor que versa sobre o processo de institucionalização da Educação a Distância (EaD)pública brasileira; e o período de doutorado sanduíche realizado também pelo primeiro autor no âmbito da Universidade Aberta de Portugal (UAb). Como resultado da investigação, propomos a educação híbrida como tendência histórica nos dois países analisados. Nossa contribuição para o tema diz respeito, sobretudo, ao uso da dialética enquanto instrumento conceitual para a análise do fenômeno. Diante disso, como principal resultado defendemos que as condições histórico-sociais, juntamente com o movimento de maior compreensão dos sujeitos em face do que os circunda, tendem a culminar em cenários mais híbridos nos quais se atinja a superação das dicotomias ainda persistentes entre EaD e educação presencial. | pt_BR |
Appears in Collections: | DPE - Artigos publicados em periódicos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_Educação híbrida como tendência histórica: análise das realidades Brasileira e Portuguesa.pdf | 573,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License