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Título: A ficcionalização do eu como estratégia de registro, representação e afirmação das transgeneridades em “Antologia trans: 30 poetas trans, travestis e não-binários”
Título(s) alternativo(s): The fictionalization of the self as a strategy for register, representation and affirmation of the transgender identities in “Antologia trans: 30 poetas trans, travestis e não-binários”
Autores: Portolomeos, Andréa
Portolomeos, Andréa
Resende, Maria Ângela de Araújo
Francisco, Denis Leandro
Palavras-chave: Poesia trans
Transgeneridades
Autobiografia
Ficcionalização
Identidade
Pessoas LGBTQIAPN+
Minorias sexuais
Minorias de gênero
Trans poetry
Transgender identities
Autobiography
Fictionalization
Identity
LGBTQIAPN+ people
Sexual minorities
Gender minorities
Data do documento: 2-Jan-2024
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: PENONI, A. F. R. A ficcionalização do eu como estratégia de registro, representação e afirmação das transgeneridades em “Antologia trans: 30 poetas trans, travestis e não-binários”. 2023. 131 p. Dissertação (Mestrado em Letras)–Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2023.
Resumo: The book Antologia Trans: 30 poetas trans, travestis e não binários (Trans Anthology: 30 trans, travesti and non-binary poets) is the result of the Poetry Workshops at the Cursinho Popular Transformação, a project which offers ENEM (National High School Exam) classes geared towards the transgender public in the city of São Paulo, Brazil. The book has poems written both collectively and individually, which pertain several aspects of the experiences by the Brazilian trans population. To establish how the texts in the anthology can be understood as a strategy for register, representation and affirmation of the trans identities, this work explores the fictionalization of the self as an answer to the mediatized contemporary society. Thus, it observes the discussions on poetry as fiction (SMITH, 1971), on autofiction (ARFUCH, 2010; KINGLER, 2006; NASCIMENTO, 2010; NASCIMENTO, 2017), on the role of the performances in the post-modern context (SIBILIA, 2015; SIBILIA, 2016), and the discussions on gender as imitative performances (BUTLER, 2003).
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58736
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