Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/59371
Título: | O uso de formulários interativos: uma proposta para o ensino de sequências |
Título(s) alternativo(s): | The use of interactive forms: a proposal for teaching sequences |
Autores: | Silva, Nelson Antonio Silva, Danielli Ferreira Sodre, Rita de Cassia Dornelas |
Palavras-chave: | Formulário interativo Mídias digitais Mapas mentais interativos Ensino de matemática Vídeos educativos Progressão aritmética Sequência de Fibonacci Interactive form Digital media Mathematics teaching Interactive mind maps Educational videos Arithmetic progression Fibonacci sequence |
Data do documento: | 12-Set-2024 |
Editor: | Universidade Federal de Lavras |
Citação: | RESENDE, William Mascia. O uso de formulários interativos: uma proposta para o ensino de sequências. 2024. 65p. Dissertação (Mestrado em Matemática em Rede Nacional - PROFMAT)–Universidade Federal de Lavras, 2024. |
Resumo: | During the Covid-19 pandemic, the use of remote classes highlighted the importance of digital technologies in teaching mathematics. Currently, we have a generation of students deeply connected to digital media, with instant access to a vast amount of information, which is transforming educational dynamics and requiring new pedagogical approaches to engage students and ensure effective learning. In this sense, this dissertation aims to present a way of guiding students' daily study through the use of interactive mind maps, here called interactive forms. In these forms, concepts and formulas are linked to videos available on the internet, using hyperlinks in an interactive way. This work presents a sequence for the teacher on how to create a form, link videos and establish the link of each mathematical formula with its respective video, in addition to a practical activity for building this form. A theoretical foundation is also provided to support the material presented. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/59371 |
Aparece nas coleções: | Matemática em Rede Nacional - PROFMAT - Mestrado Profissional (Dissertações) |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
DISSERTAÇÃO_O uso de formulários interativos_uma proposta para o ensino de sequências.pdf | 12,74 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir | |
IMPACTOS DA PESQUISA_O uso de formulários interativos_uma proposta para o ensino de sequências.pdf | 233,66 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons