Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/59516
Título: Impactos da formação docente continuada uma discussão sobre o trabalho com a produção textual nas escolas
Palavras-chave: Formação docente continuada
Produção textual
Perspectiva discursiva
Ensino de língua portuguesa
Competência escrita
Continuing teacher education
Textual production
Discursive perspective
Portuguese language teaching
Writing competence
Data do documento: 23-Nov-2022
Editor: Centro Universitário de Patos de Minas (UNIPAM)
Citação: SOUZA, Priscila Franciely; MELO, Guilherme; FERREIRA, Helena Maria. Impactos da formação docente continuada: uma discussão sobre o trabalho com a produção textual nas escolas. Revista Crátilo, Patos de Minas, v. 15, n. 2, p. 48-63, jul./dez. 2022. Disponível em: https://revistas.unipam.edu.br/index.php/cratilo. Acesso em: 27 set. 2024.
Resumo: This article chooses as an object of study teacher training to work with textual production in a discursive perspective. Thus, text writing is presupposed as a complex activity connected to linguistic, textual, and discursive issues, and there is a demand for paradigms underlying pedagogical practices re-signification. Based on this, the present work aims to explain the concepts used over time concerning work with textual production, just as proposed a reflection on the need to promote continuous teacher training. To reach this aim was conducted a theoretical research based on Antunes (2003), Francelino (2011), Geraldi (2006), and Britto (2003). These authors founded the discussions about Portuguese language classes, language as interaction, the work with text production, and the reductionist teaching tendency established in some schools in Brazil. Thus, this paper is justified by the need to expand the concept of text production from a perspective that considers the interaction between author, text, and reader, considering its social function.
URI: https://revistas.unipam.edu.br/index.php/cratilo/article/view/3007
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/59516
Aparece nas coleções:DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Impactos da formação docente continuada.pdf702,74 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons