Buscar

 

RI UFLA (Universidade Federal de Lavras) >
DED - Departamento de Educação >
DED - Artigos publicados em periódicos >

Por favor, utilize esse identificador para citar este item ou usar como link: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11449

Título: The experience of using the scrum process in the production of learning objects for blended learning
Título Alternativo: „Scrum“ proceso taikymo patirtis kuriant mokymosi objektus mišriam mokymuisi
Autor(es): Bettio, Raphael Winckler de
Pereira, Denilson Alves
Martins, Ronei Ximenes
Heimfarth, Tales
Assunto: Distance education
Learning objects
Education - Technologies
Scrum method
Educação à distância
Objetos de aprendizagem
Educação - Tecnologias
Método scrum
Publicador: Vilnius University
Data de publicação: 2013
Referência: BETTIO, R. W. de et al. The experience of using the scrum process in the production of learning objects for blended learning. Informatics in Education, Vilnius, v. 12, n. 1, p. 29-41, 2013.
Resumo: The technological resources used for pedagogical innovation in the form of distance education have increasingly been incorporated into face-to-face education. This article describes the experience of the Federal University of Lavras – Brazil – with new ways to apply technology in face-to-face undergraduate courses. This paper presents (i) the strategy for the selection of course content, which was premised on the diversification of areas of knowledge and on promoting the permanent incorporation of the resources developed in the teaching-learning process, (ii) the organization of the production process of Learning Objects based on the Scrum method, (iii) the set of best practices, inspired by the management of agile software development, as well as the contextual motivation of its use.
Abstract: Technologiniai ištekliai, naudojami pedagogin˙ems inovacijoms nuotolinio mokymosi kontekste, vis dažniau taikomi ir tradiciniam mokymui. Šiame straipsnyje aprašoma Lavras federalinio universiteto (Brazilija) patirtis taikant naujus technologij u panaudojimo b¯udus tradiciniuose kursuose. Straipsnyje aptariama: 1) kurso turinio parinkimo strategija, pagr ista srities žini u ivairinimu ir palaikanti nuolatin i ištekli u, sukurt u mokymo ir mokymosi procesu metu, inkorporavim a, 2) mokymosi objekt u k¯urimo proceso organizavimas, pagr istas iteratyviu metodu, 3) geriausios patirtys, igytos pasinaudojus „Agile“ programin˙es irangos projektavimo metodu ir šio metodo taikymo privalumais ivairiuose kontekstuose.
URI: http://www.mii.lt/informatics_in_education/pdf/INFE216.pdf
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11449
Idioma: pt_BR
Aparece nas coleções: DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos neste Item:

Não há arquivos associados para este Item.

Itens protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, Salvo indicação em contrário.


Mostrar estatísticas

 


DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback