Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37412
Título: A relação entre criança/língua/escrita: uma leitura numa perspectiva interacionista
Palavras-chave: Interacionismo
Aquisição da linguagem
Fala
Escrita
Interacionism
Language acquisition
Speech
Writing
Data do documento: Nov-2011
Editor: Centro Universitário de Patos de Minas (UNIPAM)
Citação: Ferreira, H. M. A relação entre criança/língua/escrita: uma leitura numa perspectiva interacionista. Revista ALPHA, Patos de Minas, n. 12, p. 145-164, nov. 2011.
Resumo: The present paper analyzes the articulation between child and language/writing. This way, it presents a general vision of the field of Language Acquisition, considering an interacionist implication, in which the relation child/language/speech/writing is elected as a theoretical base. The study, constituted of a bibliographical research, is illustrated with examples taken from authors who dealt with child writing. From this work on, it was possible to present the main contributions the Interacionism brought for the understating of speech and writing acquisition.
URI: https://revistas.unipam.edu.br/index.php/revistaalpha/issue/view/123/Revista%20Alpha%20N%2012%202011
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37412
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.