Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138
Título: Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal
Palavras-chave: Ensino à distância
Universidades federais
Graduação
Education in the distance
Federal University
Graduation
Data do documento: 2011
Editor: Universidade Federal do Ceará (UFC)
Citação: PEREIRA, V. S.; ANTONIALLI, L. M. Ensino à distância: estratégias de uma universidade federal. Contextus - Revista Contemporânea de Economia e Gestão, Fortaleza, v. 9, n. 1, p. 33-48, jan./jun. 2011.
Resumo: This stdy it has as objective to analyze, in strategical terms, the education modality in the distance in the graduation course in the Lavras Federal University, UFLA. The present research is considered of qualitativa, of the descriptive type, deing the UFLA object of this study. The chosen method was the case study. The methodology to effect the collection of data was the survey in secondary sources and recorded individual interviews with application of questionnaire half-structuralized for five people. The analysis of the data if it bases in the interpretation boarding. Currentyly the strategical behavior if approaches more than analytical strategy, therefore the position of the uniiversity is of observing of the envirolment and cautious. In the measure that the university to perceive that the external envirolment is moving and it has agility to adapt itself to this change, it will use to advantage the chances better and it will suffer the consequences.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38138
Aparece nas coleções:DAE - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Ensino à distância estratégias de uma universidade federal.pdf979,93 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons