Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39809
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Silva, Jeniffer Aparecida Pereira da | - |
dc.creator | Vieira, Mauricéia Silva de Paula | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-06T12:57:49Z | - |
dc.date.available | 2020-04-06T12:57:49Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | SILVA, J. A. P. da; VIEIRA, M. S. de P. Tiras cômicas e charges: potencialidades para promover o letramento multimodal. Revista Práticas de Linguagem, Juiz de Fora, v. 8, n. 2, p. 195-211, 2018. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://periodicos.ufjf.br/index.php/praticasdelinguagem/article/view/28324 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39809 | - |
dc.description.abstract | Nowadays, technological developments have made possible the articulation of different modes of representation on the same surface, and the texts have presented, in their constitution, several semiotic resources, which has re-dimensioned questions about reading and reading skills. In this article, we discuss about multimodality and its impacts on literacy practices, from the analysis of the modes of representation of the language that constitute the comic strip and cartoon genres. It seeks to understand how these different ways are articulated with a view to contribute to the construction of meaning, as well as reflect on multimodal literacy and current practices of reading and writing in society | pt_BR |
dc.language | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora | pt_BR |
dc.rights | restrictAccess | pt_BR |
dc.source | Revista Práticas de Linguagem | pt_BR |
dc.subject | Recursos semióticos | pt_BR |
dc.subject | Multimodalidade | pt_BR |
dc.subject | Letramento | pt_BR |
dc.subject | Charges | pt_BR |
dc.subject | Tiras cômicas | pt_BR |
dc.subject | Semiotic resources | pt_BR |
dc.subject | Multimodality | pt_BR |
dc.subject | Textual genre | pt_BR |
dc.subject | Comic strips | pt_BR |
dc.subject | Literacy | pt_BR |
dc.title | Tiras cômicas e charges: potencialidades para promover o letramento multimodal | pt_BR |
dc.title.alternative | Comic strips and charge: potentialities for promoting multimodal literacy | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.description.resumo | Na atualidade, as evoluções tecnológicas possibilitaram a articulação de diferentes modos de representação em uma mesma superfície e os textos passaram a apresentar, em sua constituição, diversos recursos semióticos, o que redimensionou questões sobre leitura e habilidades leitoras. Neste artigo, discute-se sobre a multimodalidade e seus impactos nas práticas de letramento, a partir da análise dos modos de representação da linguagem que constituem os gêneros tira cômica e charge.Busca-se compreender como esses diferentes modos se articulam com vistas a contribuir para a construção de sentido, bem como refletir sobre o letramento multimodal e as atuais práticas de leitura e escrita na sociedade. | pt_BR |
Appears in Collections: | DCH - Artigos publicados em periódicos DEL - Artigos publicados em periódicos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.