Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46951
Título: Videoanimação Way of Giants: uma proposta de leitura de texto multissemiótico
Título(s) alternativo(s): Video animation Way of Giants: a proposal for reading multisemiotic text
Video animación Way of Giants: una propuesta para leer texto multisemiotico
Palavras-chave: Culturas indígenas
Gênero do discurso
Multissemioses
Videoanimação
Indigenous cultures
Teaching
Discourse genre
Multisemiosis
Video animation
Data do documento: Out-2020
Editor: Universidade Federal de Goiás
Citação: NASCIMENTO, N. R. S. do; VILLARTA-NEDER, M. A.; FERREIRA, H. M. Videoanimação Way of Giants: uma proposta de leitura de texto multissemiótico. Linguagem: Estudos e Pesquisas, Catalão, v. 24, n. 1, p. 191-204, jan./jun. 2020. DOI: 10.5216/lep.v24i1.68363.
Resumo: The main objective of this text is to present a proposal for reading the video animation Way of Giants (2016) based on the BNCC guidelines (BRASIL, 2018) and the theoretical assumptions of the Bakhtin Circle scholars. Therefore, this article proposes an analysis of the multiple semioses that make up this utterance in dialogue with the conditions of production, circulation and reception that make it up, with the aim that this reading, taken to the classroom, allows the study of the discoursive genre video-animation as a concrete utterance. In addition, through this reading proposal, it is intended to contemplate an approach to indigenous cultures in a transversal and integrative way, in order to contribute to the expansion of the students' vision horizon.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46951
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos
DED - Artigos publicados em periódicos
DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Videoanimação Way of Giants uma proposta de leitura de texto multissemiótico.pdf184,4 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons