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Título: Jogos eletrônicos e uso das novas tecnologias digitais no processo de ensino-aprendizagem de língua portuguesa: a leitura em foco
Palavras-chave: Ensino-aprendizagem
Leitura
Jogos eletrônicos
Teaching-learning
Reading
Electronic games
Data do documento: 2020
Editor: Universidade Federal de Pernambuco
Citação: SILVA, S. L. da; SOUSA, E. P. Jogos eletrônicos e uso das novas tecnologias digitais no processo de ensino-aprendizagem de língua portuguesa: a leitura em foco. Hipertextus Revista Digital, [S. l.], v. 22, dez. 2020.
Resumo: This article, in a qualitative approach, presents an analysis of the electronic game aimed at schoolchildren. For the development of this study, the theoretical references of Coscarelli (2009, 2013), Silva et al (2013), Masetto (2009) and Barton and Lee (2015) were used as well as Chartier (2009, 2002) and Solé ( 1998) and (2008, 2015). It is possible to state that the presence of electronic games at school becomes a facilitating strategy for reading activities, making the student a more competent reader.
URI: https://periodicos.ufpe.br/revistas/hipertextus/article/view/249468
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48095
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