Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11386
Título: | Formação de professores: problematizações e propostas para o projeto pedagógico dos cursos de licenciaturas |
Título(s) alternativo(s): | Teaching degree: problematizations and proposals for the pedagogical project of teaching courses |
Palavras-chave: | Professores - Formação Licenciatura - Projeto pedagógico de curso Teachers - In-service training Teaching degree - Pedagogical project |
Data do documento: | Mai-2012 |
Editor: | Universidade Federal da Grande Dourados |
Citação: | BETLINSKI, C. Formação de professores: problematizações e propostas para o projeto pedagógico dos cursos de licenciaturas. Educação e Fronteiras On-Line, Dourados, v. 2, n. 5, p. 7-21, maio/ago. 2012. |
Resumo: | The aim of this article is to establish a discussion about the teaching degree in the bachelor degrees courses in Universities, having as its main focus the analysis of the Pedagogical Project of Curse. It discusses the process and expansion of the Brazilian Universities in the marketing context and its consequences to the public politics of Higher Education Management, apart from its implications in the teachers initial degrees. From the three main elements of the Pedagogical Project of Course, the concept of education, the egress profile and teaching methodologies, this article criticizes the marketing pattern of education and believes the Teaching degree as a cultural self-education process, which leads to the Greek Paideia. |
URI: | http://ojs.ws.ufgd.edu.br/index.php?journal=educacao&page=article&op=view&path%5B%5D=1746&path%5B%5D=1271 http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11386 |
Aparece nas coleções: | DED - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.