Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11406
Título: O trabalho docente como estética trágica
Palavras-chave: Trabalho docente
Filosofia da educação
Devir trágico
Doutrina da vontade de poder
Friedrich Nietzsche
Teacher work
Philosophy of education
Tragical becoming
Will to power
Data do documento: Jan-2012
Editor: Universidade de Uberaba
Citação: BETLINSKI, C. O trabalho docente como estética trágica. Revista Profissão Docente, Uberaba, v. 12, n. 25, p. 6-27, jan./jun. 2012.
Resumo: The text proposes to interpret the teaching in Nietzschean tragic perspective. The "being" teacher is characterized as the tragic becoming manifest where the Apollonian and Dionysian impulses as an expression of the will to power. This perspective is opposed to pessimism and nihilism that can be identified in the behavior of some teachers in many educational institutions. Aesthetic experience and the tragic metamorphosis of the spirit are seen as a path able to qualify and expand the potential of life and work in the face of adverse conditions in which they are educators.
URI: http://www.revistas.uniube.br/index.php/rpd/article/download/555/661
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11406
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.