Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11450
Título: | Ensino-aprendizagem de geometria: considerações dos estudantes no município de Divinópolis, MG |
Título(s) alternativo(s): | Learning-studies of geometry: considerations of students in the Divinopolis-MG city |
Palavras-chave: | Educação matemática Formação de professores Ensino-aprendizagem Education mathematics Formation of teachers Learning-studies |
Data do documento: | Jan-2009 |
Editor: | Universidade Estadual de Maringá |
Citação: | MARTINS, E. C. P.; MESQUITA, M. da G. B. de F. Ensino-aprendizagem de geometria: considerações dos estudantes no município de Divinópolis, MG. Teoria e Prática da Educação, Maringá, v. 12, n. 1, p. 69-77, jan./abr. 2009. |
Resumo: | The present work is the synthesis of some results obtained in a research accomplished with the purpose to detect possible flaws in the learning-studies of the Geometry in 8 schools of Divinópolis city, MG, involving students from to 5th grade of the primary school to the 3rd year of the high school. It approaches the students' opinions that answered to a questionnaire where was requested them that talked about your contact to the Geometry, and yours and teachers' attitudes with relationship to the discipline. Specifically on geometric concepts, it evaluates your referring knowledge to you represent plane and space, in the one that they have of more elementary. The results show that a mistaken approach of the Geometry exists at the schools, and that many of the students ignore the basic concepts of the Geometry. It was concluded about the necessity of reflection, discussion the news questions and actions for the best quality in the educational process. |
URI: | http://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14055 http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11450 |
Aparece nas coleções: | DED - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.