Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11456
Título: A construção metafórica de eleição no discurso jornalístico
Palavras-chave: Discurso jornalístico
Metáfora conceptual
Eleições 2006
Journalistic discourse
Conceptual metaphor
Elections 2006
Data do documento: 2009
Editor: Universidade Federal do Rio Grande do Norte
Citação: DIAS, A. R. F.; SILVA, L. S. da. A construção metafórica de eleição no discurso jornalístico. Revista do Gelne, Piauí, v. 11, n. 1, 2009.
Resumo: This work seeks to identify the uses of metaphors in the journalistic discourse. We selected texts from the mainstrain newspaper Folha de S. Paulo´s coverage of Brazilian presidential election in the period between September and October 2006, as the corpus of this research. Then, we proceeded with the analysis, mainly based on the teorethical approach of the Discourse Analysis and Cognitive Linguistic studies. We have found that metaphors create the journalistic discourse as a linguistic-discursive strategy that both enables the construction of a particular discourse in the assessment and consumption of news, and produces effects over the meanings of news coverage.
URI: http://www.periodicos.ufrn.br/gelne/article/view/9072/6426
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11456
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.