Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11495
Título: | Inclusão digital de professores e o uso das tecnologias digitais nas escolas públicas do município de Uberlândia, MG |
Título(s) alternativo(s): | Teachers’ digital inclusion and the use of digital technologies in public schools in Uberlandia, MG |
Palavras-chave: | Tecnologias digitais Laboratórios de informática Inclusão digital Educação - Tecnologias Digital technologies Computer labs Digital inclusion Education - Technologies |
Data do documento: | Jan-2012 |
Editor: | Universidade Federal de Uberlândia |
Citação: | VILAS BOAS, A. A. et al. Inclusão digital de professores e o uso das tecnologias digitais nas escolas públicas do município de Uberlândia, MG. Revista de Educação Popular, Uberlândia, v. 11, n. 1, p. 65-76, jan./jun. 2012. |
Resumo: | This paper aims to analyze the use of Information Technology in the public schools of basic education in Uberlândia, MG. Initially a literature review was performed looking at the historical evolution of computer technology applied to education in Brazil. Then, it was carried on a qualitative research through questionnaires sent to teachers who work in the computer labs in these schools. From this research, there were several initiatives to encourage the use of digital technologies in education, besides that, there is a concern with the organization of work and the educational process in the use of technology in the computer labs. It is concluded that the use of digital technology in the public schools is contributing to digital inclusion of their students and teachers. |
URI: | http://www.seer.ufu.br/index.php/reveducpop/article/view/20316/10814 http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11495 |
Aparece nas coleções: | DAE - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.