Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12699
Título: Educação científica e ambiental através de diálogos e práticas no Museu de História Natural da Universidade Federal de Lavras
Título(s) alternativo(s): Science education and environmental through dialogue and practices at the Natural History Museum of the Federal University of Lavras
Palavras-chave: Educação científica e ambiental
Educação não formal
Formação de professores
Scientific and environmental education
Non-formal education
Teacher training
Data do documento: Dez-2015
Editor: Centro Universitário de Volta Redonda
Citação: MELO, J. S. A. de; FERREIRA, L. N.; NASCIMENTO JÚNIOR, A. F. Educação científica e ambiental através de diálogos e práticas no Museu de História Natural da Universidade Federal de Lavras. Revista Práxis, [S. l.], v. 7, n. 14, p. 71-77, dez. 2015.
Resumo: This paper aims to make a study of the practices and activities that sought closer dialogical aspects of Scientific and Environmental Education at the Natural History Museum (MHN) of the University Federal of Lavras (UFLA). With analysis experience reports published in journals or conference proceedings, meetings and national symposia, the intend is to identify the pedagogical present trends in this non-formal education space. The experience reports , analyzed from specific bibliographic references showed that the MHN approached various scientific and environmental issues doing this through pedagogical elements of constructivist tendencies / cognitive , sometimes with historical and cultural elements sometimes with critical - social elements , and do it integrating the process teacher training.
URI: http://web.unifoa.edu.br/praxis/numeros/14/71-77.pdf
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12699
Aparece nas coleções:DBI - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.