Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/28981
Título: Trabalho, socialização e identidade: um estudo com professoras gerentes de uma universidade pública
Título(s) alternativo(s): Work, socialization and identity: a study with manager professors at a public university
Palavras-chave: Professoras gerentes – Socialização
Identidade de gênero na educação
Manager professor – Socialization
Gender identity in education
Data do documento: Jul-2015
Editor: Rede de Avaliação Institucional da Educação Superior; Universidade de Sorocaba; Universidade Estadual de Campinas
Citação: MIRANDA, A. R. A. et al. Trabalho, socialização e identidade: um estudo com professoras gerentes de uma universidade pública. Avaliação, Sorocaba, v. 20, n. 2, p. 353-375, jul. 2015.
Resumo: The objective of this study was to understand how socialization, especially the organizational socialization, affects the identity dynamics of female professors who took/take management positions in a public university. For this purpose, we used a qualitative approach, with the method of life story, in which seven manager-professors were interviewed. The study showed that the experiences and memories rescued from childhood, as well as socialization processes, contribute to the understanding of their identity dynamics. We also found that some acquired traits and learned behaviors in the family still remain in some of them. For others, the achievements through life and, especially, the recent ones in the professional sphere, make a sense of overcoming the past experiences and identities linked to them.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/28981
Aparece nas coleções:DAE - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Trabalho, socialização e identidade....pdf720,61 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons