Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/30956
Título: O papel do outro na constituição da profissionalidade de professoras iniciantes
Título(s) alternativo(s): The role of the other in the constitution of the professionalism of beginning teacher
Palavras-chave: Profissionalidade
Professor iniciante
Identidade profissional
Professionality
Beginning teachers
Professional identity
Data do documento: 2017
Editor: Universidade Federal de São Carlos
Citação: ANDRÉ, M. et al. O papel do outro na constituição da profissionalidade de professoras iniciantes. Revista Eletrônica de Educação, São Carlos, v. 11, n. 2, p. 505-520, jun./ago. 2017.
Resumo: This paper focuses on the process of constructing the professionalism of beginning teachers, trying to identify the main challenges faced in their daily practices in early childhood education and in the first years of basic education. It also analyzes the elements that affect the identity and professional development of these teachers. The methodological procedures involved four discussion groups with graduates from the pedagogy course of three universities and a faculty in the state of São Paulo. The data collected showed that the relationships undertaken in the daily school life, whether with the students' parents, the school managers, the more experienced colleagues or the students, have a considerable weight in the constitution of the professionalism of these teachers and affect their professional identity.
URI: http://www.reveduc.ufscar.br/index.php/reveduc/article/view/2231
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/30956
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.