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http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004
Título: | A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral |
Título(s) alternativo(s): | The business conception of full-time (and) integral education |
Palavras-chave: | Banco mundial Educação em tempo integral Plano nacional de educação World bank Full-time education National education plan |
Data do documento: | Out-2018 |
Editor: | Universidade Federal do Rio Grande do Sul |
Citação: | SILVA, B. A. R. da. A concepção empresarial da educação integral e(m) tempo integral. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 43, n. 4, p. 1613-1632, out./dez. 2018. |
Resumo: | This article aims to theoretically analyze the World Bank formulations, the Center for Studies and Research in Education, Culture and Community Action (Cenpec – Centro de Estudos e Pesquisas em Educação, Cultura e Ação Comunitária) prescriptions, and the More Education program norms on the topic of Full-Time (and) Integral Education. Such analysis is pertinent due to the current Brazilian educational legislation on the topic, especially the sixth goal from the National Plan for Education in force. The study was conducted using bibliographical research and analyzing documents that problematize the topic. We concluded that there is a harmony between the World Bank formulations and the Cenpec prescriptions, being the More Education program an entrepreneurial synthesis of this relation. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33004 |
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