Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33708
Título: Os jogos como instrumentos de aprendizagem na alfabetização matemática
Título(s) alternativo(s): The games as learning tools in math literacy
Palavras-chave: Alfabetização matemática
Ludicidade
Aprendizagem
Jogos lúdicos
Mathematical literacy
Learning
Playfulness
Data do documento: Jan-2018
Editor: Universidade Federal de São Carlos
Citação: SILVA, A. M. F.; SANTOS, V. M. dos; GOULART, I. do C. V. Os jogos como instrumentos de aprendizagem na alfabetização matemática. Cadernos da Pedagogia, São Carlos, v. 11, n. 22, jan./jun. 2018.
Resumo: Mathematics should be seen by the student as a knowledge of its reasoning, its expressive power, his aesthetic sensibility and his imagination, hence the importance of games in mathematical literacy. They have elements of playfulness, the challenge that attract and delight children and promote a more significant learning. Thus, this study aims to explore the influence of games as facilitators of learning in mathematics literacy, given that education through games has become a methodological strategy of extensive research, used and discussed on various aspects. There is no teaching without learning to occur, and this happens by processing, facilitating action by the teacher in the pursuit of knowledge your student process. So the game is gaining ground as an ideal learning tool, in that it proposes to stimulate student interest.
URI: http://www.cadernosdapedagogia.ufscar.br/index.php/cp/article/view/1134
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33708
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.