Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33711
Título: As muitas faces do trabalho docente feminino: vivências na escola
Título(s) alternativo(s): The many faces of female teaching work: experiences in school
Palavras-chave: Docência
Desafios profissionais
Relações de gênero
Teaching
Professional challenges
Gender relations
Data do documento: Jan-2018
Editor: Centro Universitário Santo Agostinho
Citação: VERÍSSIMO, C. A.; ALVES, J. M.; PAULA, A. V. de. As muitas faces do trabalho docente feminino: vivências na escola. Revista FSA, Teresina, v. 15, n. 1, p. 124-141, jan./fev. 2018.
Resumo: Here are some considerations on the relationship between the teaching work and the impacts caused in the lives of the public teachers of a city in Minas Gerais/Brazil. This is an exploratory qualitative study; data were collected in the form of semi-structured interview and treated from the content analysis. We opted for a biographical cut with the experiences of three teachers; it was found that many are the challenges faced by teachers, factors that may result in various psychological costs. We showed that gender relations established in teaching environment are beyond the act educate, creating many challenges for professional teachers who are in the classroom.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33711
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_As muitas faces do trabalho docente feminino - vivências na escola.pdf209,87 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons