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Título: Entre um Bom Papo e um Café se Vende o Artesanato: representações sociais em um centro de comercialização da economia solidária
Título(s) alternativo(s): The sales of craft over a Lively Talk and a cup of Coffee: social representations in a commercialization center of solidarity economy
Palavras-chave: Economia solidária
Representações sociais
Artesanato
Solidarity economy
Social representations
Crafts
Data do documento: Set-2018
Editor: Fucape Business School
Citação: CEZAR, L. C.; FANTINEL, L. D. Entre um Bom Papo e um Café se Vende o Artesanato: representações sociais em um centro de comercialização da economia solidária. BBR. Brazilian Business Review, Vitória, v. 15, n. 5, 475-493, set./out. 2018.
Resumo: The purpose of this article is to analyze the social representations about solidarity economy, work and crafts, circulating among the craftswomen of the Solidarity Economy Commercialization Center of the municipality of Cariacica-ES. For this purpose, we use the collection technique of data triangulation based on non-participant observation of ethnographic inspiration, interviews, and documentary research. The main results point to the valuation of crafts as a therapy and not only as work, with solidarity economy being pointed out by the craftswomen as the best format, given the possibility of performing shared management and the valorization of the human being. The conception of being able to do something with the hands dictates the rhythm of producing the crafts, reflected in the way of conducting management in a particular way, overcoming the difficulties encountered.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/34081
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