Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561
Título: | A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional |
Título(s) alternativo(s): | Distance education in organizations: perceptions of e-learning in a large national company |
Palavras-chave: | Educação a distância E-learning Universidade corporativa Distance education Corporate university |
Data do documento: | 2010 |
Citação: | FERREIRA, A.; VALÉRIO, J. N. da S.; SOUZA, G. C. A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional. Revista EAD em Foco, Rio de Janeiro, v.1, n. 1, jan./out. 2010. |
Resumo: | This article seeks to ascertain how employees of a large national bank perceive the effectiveness of elearning as a learning tool, addressing issues related to the use of IT resources, self-discipline, full-time instructors, the learning level of e-learning courses, interactivity and graphic quality, the advantages of determining study time, relationship between e-learning courses and the company’s core competencies, the applicability of themes and respondents’ perception of whether e-learning is a trend or a fad. The results indicate that, overall, e-learning methodology is well accepted by this financial organization’s employees, and call for further studies to examine the difference in learning levels between e-learning courses and classroom courses, ways to compensate for the lack of permanent contact between instructor and student during the course, and the factors governing participants’ discipline in performing e-learning activities. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37561 |
Aparece nas coleções: | DAE - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_A educação a distancia nas organizações: a percepção sobre o e-learning em uma grande empresa nacional.pdf | 567,3 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons