Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37942
Título: Esportivo ou Retrô? Análise Comparativa dos Valores de Compradores de Automóveis
Título(s) alternativo(s): Sports or Retro? Comparative Analysis of Automobile Buyers’ Personal Values
Palavras-chave: Automóveis - Consumidores
Laddering
Automobile - Buyers
Data do documento: Dez-2014
Editor: Universidade Federal de Santa Catarina
Citação: PIMENTA, M. L.; PIATO, E. L.; VILAS BOAS, L. H. de B. Esportivo ou Retrô? Análise Comparativa dos Valores de Compradores de Automóveis. Revista de Ciências da Administração, Florianópolis, v. 16, n. 40, p. 123-138, dez. 2014.
Resumo: This paper presents an analysis of personal values’ structure of automobile buyers from São Paulo-SP, establishing a comparison between two models: one sporting and another compact. Thirty in depth interviews were performed with buyers of these models. The Laddering qualitative technique guided the data collect and analysis processes. The buyers aim to some common personal values, such as: pleasure, selfactualization and exciting life. The buyer of the sporting model performs an utilitarian evaluation; although, the evaluation of the compact model is symbolic and utilitarian. The main chains of the sporting model are homogeneous in face of the types of personal values; although, the compact model denotes heterogeneity, evidencing more complexity on the buying decision processes.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37942
Aparece nas coleções:DAE - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Esportivo ou Retrô Análise Comparativa dos Valores de Compradores de Automóveis.pdf732,26 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons