Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/4418
Título: Teorias da aprendizagem e gestão do conhecimento: um alinhamento teórico
Título(s) alternativo(s): Learning theories and knowledge management: a theoretical alignment
Palavras-chave: Teorias da aprendizagem
Epistemologias do conhecimento
Aprendizagem organizacional
Learning Theories
Knowledge’s Epistemologies
Organizational learning
Data do documento: 2013
Editor: Universidade Federal Fluminense
Citação: SOUZA, D. L. et al. Teorias da aprendizagem e gestão do conhecimento: um alinhamento teórico. Revista Pensamento Contemporâneo em Administração, Rio de Janeiro, v. 7, n. 4, p. 42-57, out./dez. 2013.
Resumo: The purpose of this paper is to present an investigation among the assumptions of learning theories (behaviorism, Intelligences Multiple and Constructivist Theory) and its symmetrical relationship to the possession and practice epistemologies found in the literature of knowledge management. They were identified Symmetry relationships between methodological Behaviorist Theory and the epistemology of possession and his individual approach / functional and that learning is very similar to structural models of knowledge conversion. The Multiple Intelligences Theory in conjunction to the radical behaviorism are situated on an intermediate range of alignment to the possession and practice epistemologies. Finally, the Constructivist Theory approaches to the epistemology of practice valuing the collective and dynamic aspect of knowledge. These findings contribute to a greater understanding about assumptions of learning theories in the epistemologies of knowledge management
URI: http://www.uff.br/pae/index.php/pca/article/view/293/227
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/4418
Aparece nas coleções:DAE - Artigos publicados em periódicos
DCC - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Teorias da aprendizagem e gestão do conhecimento_um alinhamento teórico.pdf725,7 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons