Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46932
Título: A pedagogia dos multiletramentos e a multiplicidade semiótica no texto infantil
Título(s) alternativo(s): Pedagogy of multiple types and semiotic multiplicity in children's text
Palavras-chave: Produção de texto
Multiletramentos
Formação docente
Text production
Multiliteracies
Teacher education
Data do documento: Ago-2020
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: SILVA, N. A.; FERREIRA, H. M. A pedagogia dos multiletramentos e a multiplicidade semiótica no texto infantil. Devir Educação, Lavras, p. 265-282, ago. 2020. Edição especial. DOI: https://doi.org/10.30905/ded.v0i0.226.
Resumo: This article aims to discuss the possibilities of using multiple semioses in retextualizations made by children in literacy. To this end, the article brings studies on the role of the literacy teacher in the process of producing children's texts and on the multi-tools. The text, which results from a master's thesis, highlights the approach of children's texts in a discursive perspective, which considers aspects of the dialogical process of the literacy process beyond the study of the alphabetical system. It is revealed, with this study, that technological resources can favor the process of producing children's texts and contemplate an interaction between society and school.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46932
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos
DED - Artigos publicados em periódicos
DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_A pedagogia dos multiletramentos e a multiplicidade semiótica no texto infantil.pdf800,31 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons