Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46932
Título: | A pedagogia dos multiletramentos e a multiplicidade semiótica no texto infantil |
Título(s) alternativo(s): | Pedagogy of multiple types and semiotic multiplicity in children's text |
Palavras-chave: | Produção de texto Multiletramentos Formação docente Text production Multiliteracies Teacher education |
Data do documento: | Ago-2020 |
Editor: | Universidade Federal de Lavras |
Citação: | SILVA, N. A.; FERREIRA, H. M. A pedagogia dos multiletramentos e a multiplicidade semiótica no texto infantil. Devir Educação, Lavras, p. 265-282, ago. 2020. Edição especial. DOI: https://doi.org/10.30905/ded.v0i0.226. |
Resumo: | This article aims to discuss the possibilities of using multiple semioses in retextualizations made by children in literacy. To this end, the article brings studies on the role of the literacy teacher in the process of producing children's texts and on the multi-tools. The text, which results from a master's thesis, highlights the approach of children's texts in a discursive perspective, which considers aspects of the dialogical process of the literacy process beyond the study of the alphabetical system. It is revealed, with this study, that technological resources can favor the process of producing children's texts and contemplate an interaction between society and school. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46932 |
Aparece nas coleções: | DCH - Artigos publicados em periódicos DED - Artigos publicados em periódicos DEL - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_A pedagogia dos multiletramentos e a multiplicidade semiótica no texto infantil.pdf | 800,31 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons