Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46939
Título: O podcast como gênero discursivo: oralidade e multissemiose aquém e além da sala de aula
Título(s) alternativo(s): The podcast as a discursive genre: orality and multisemiosis below and beyond the classroom
Palavras-chave: Oralidade
Multissemiose
Gêneros discursivos
Orality
Multissemiosis
Discursive genres
Data do documento: 2020
Editor: Universidade Federal de Santa Maria
Citação: VILLARTA-NEDER, M. A.; FERREIRA, H. M. O podcast como gênero discursivo: oralidade e multissemiose aquém e além da sala de aula. Letras, Santa Maria, RS, n. 1, p. 35-55, 2020. Edição especial. DOI: https://doi.org/10.5902/2176148539579.
Resumo: Podcasts constitute an oral discursive genre and present conceptual and methodological challenges for the use of digital technologies in the classroom, as well as for reflecting on non-school educational contexts. The aim of this paper is to discuss the theoretical, methodological, epistemological and axiological potentialities and implications of the discursive genre podcast as an educational practice. For this, we use the Bakhtin Circle framework, specifically with the concepts of discursive genre, utterance and tone. Analyzing podcasts can contribute to improve the understanding of oral discursive genres, their complex relation to writing and other semiosis.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46939
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos
DED - Artigos publicados em periódicos
DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_O podcast como gênero discursivo oralidade e multissemiose aquém e além da sala de aula.pdf210,18 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons