Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48996
Título: A educação ambiental crítica e o diálogo possibilitado pelo filme Wall-E
Título(s) alternativo(s): Critical environmental education and the dialogue possibilited by the Wall-E movie
Educación ambiental crítica y el diálogo posibilitado por la película Wall-E
Palavras-chave: Cinema em sala de aula
Educação Ambiental Crítica
Sociedade
Critical Environmental Education
Society
Data do documento: 2021
Editor: Faculdade Sul Fluminense
Citação: CARDOSO, P. C. A.; TEMOTEO, P. A. de O. NASCIMENTO JUNIOR, A. F. A educação ambiental crítica e o diálogo possibilitado pelo filme Wall-E. Revista Valore, Volta Redonda, v. 6, p. 1451-1464, 2021. Edição Especial. DOI: https://doi.org/10.22408/reva6020219131451-1464.
Resumo: The objective of the work is to analyze dialogues allowed by the film Wall-E to understand Critical Environmental Education (EAC) from an educational practice fulfilled with undergraduate students in Biological Sciences at UFLA. After showing the film, the students discussed and they wrote down the questions they noticed to understand the EAC. The statements were categorized using the Content Analysis Method. We conclude by the formulated categories that the work helped to build knowledge and reflections on contemporary themes which the film speaks about openly or for its gaps. We also consider the importance of animations, as they act as cracks for understanding reality in a playful and thought-provoking way, which can be applied in class to problematize environmental issues.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48996
Aparece nas coleções:DBI - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_A educação ambiental crítica e o diálogo possibilitado pelo filme Wall-E.pdf813,47 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons