Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49659
Título: | A implantação do Ensino Remoto Emergencial em escolas públicas e particulares da Educação Básica: estudo de caso em um município mineiro |
Título(s) alternativo(s): | The implementation of emergency remote education in public and private basic education schools: a case study in Minas Gerais/Brazil |
Palavras-chave: | COVID-19 Gestão educacional Recursos educacionais digitais Teoria fundamentada em dados Educational administration Educational technology Grounded theory |
Data do documento: | Jan-2021 |
Editor: | Associação Universidades em Rede |
Citação: | PINTO, K. E. V.; MARTINS, R. X. A implantação do Ensino Remoto Emergencial em escolas públicas e particulares da Educação Básica: estudo de caso em um município mineiro. EmRede, Porto Alegre, v. 8, n. 1, p. 1-20, jan./jun.2021. |
Resumo: | The purpose of this article is to report on strategies adopted in the public and private systems of basic education to maintain teaching activities during the Covid-19 pandemic. The research was qualitative and exploratory and it took place through interviews with principals from 2 public and 2 private schools in a city with around 100 thousand inhabitants. The methodology is guided byGrounded Theory. Elementsof similarities and differences in the educational strategies adopted were categorized and these strategies were mapped to generate references in future consequences analyzes. It is therefore the first systemic approach to the phenomenon, which generates hypotheses that will guide new investigations when the pandemic is overcome. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49659 |
Aparece nas coleções: | DED - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_A implantação do Ensino Remoto Emergencial em escolas públicas e particulares da Educação Básica - estudo de caso em um município mineiro.pdf | 282,7 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons