Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/59505
Título: A concepção cívico-militar de educação integral e(m) tempo integral
Título(s) alternativo(s): The civic-military conception of full-time education
Palavras-chave: Educação integral em tempo integral
Bolsonaro, Jair , 1955-
Programa Nacional das Escolas Cívico-Militares
Escola cívico-militar carioca
Full-time education
Carioca civic-military school
Data do documento: 2023
Editor: Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes
Citação: SILVA, B. A. R. da. A concepção cívico-militar de educação integral e(m) tempo integral. Educação & Sociedade, Campinas, v. 44, 2023.
Resumo: The article argues that a civic-military conception of full-time education is underway in Brazilian educational policy, originating from the government of Jair Messias Bolsonaro (2019-2022), which established guidelines for the development of the National Program of Civic-Military Schools. We use the historicism as a method, to place the full-time education, and the bibliographic review and document analysis, first to have a general understanding about the object, the referred program, and second to identify factual information (guided by what we support here) in legislation and published reports in the large network that evidenced the civic-military conception of full-time education in progress, perceiving as well, in a practical example, the first movements of a school in the city of Rio de Janeiro, RJ, Brazil.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/59505
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_A concepção cívico-militar de educação integral e(m) tempo integral.pdf206,34 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons