Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39809
Título: Tiras cômicas e charges: potencialidades para promover o letramento multimodal
Título(s) alternativo(s): Comic strips and charge: potentialities for promoting multimodal literacy
Palavras-chave: Recursos semióticos
Multimodalidade
Letramento
Charges
Tiras cômicas
Semiotic resources
Multimodality
Textual genre
Comic strips
Literacy
Data do documento: 2018
Editor: Universidade Federal de Juiz de Fora
Citação: SILVA, J. A. P. da; VIEIRA, M. S. de P. Tiras cômicas e charges: potencialidades para promover o letramento multimodal. Revista Práticas de Linguagem, Juiz de Fora, v. 8, n. 2, p. 195-211, 2018.
Resumo: Nowadays, technological developments have made possible the articulation of different modes of representation on the same surface, and the texts have presented, in their constitution, several semiotic resources, which has re-dimensioned questions about reading and reading skills. In this article, we discuss about multimodality and its impacts on literacy practices, from the analysis of the modes of representation of the language that constitute the comic strip and cartoon genres. It seeks to understand how these different ways are articulated with a view to contribute to the construction of meaning, as well as reflect on multimodal literacy and current practices of reading and writing in society
URI: https://periodicos.ufjf.br/index.php/praticasdelinguagem/article/view/28324
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39809
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos
DEL - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.