Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/42548
Título: | 10.639/03 Act: critical intercultural education and (re)constitution of african-diasporic identities |
Título(s) alternativo(s): | A Lei 10.639/03: educação intercultural crítica e a (re)constituição de identidades afro-diaspóricas |
Palavras-chave: | 10369/03 Act Intercultural education African-diasporic identities Lei 10.639/03 Educação intercultural Identidades afro-diaspóricas |
Data do documento: | 2020 |
Editor: | Instituto Federal de São Paulo |
Citação: | SOUZA, G. R. de; ROQUE, A. C.; PEREIRA, M. S. 10.639/03 Act: critical intercultural education and (re)constitution of african-diasporic identities. Revista Interdisciplinar em Estudos de Linguagem, Cubatão, v. 2, n. 1, p. 44-58, 2020. |
Resumo: | This article aims to present some contributions of 10.639/03 Act, which establishes educational rules for the teaching of history and culture of Africa and Africans, and their dialogues for an intercultural education. Thus, while the main didactic- methodological axis of this law proposed the critical intercultural education, which prioritizes the valuation of cultural-diasporic cultural identity, uses a resistance to bleaching and excludes these identities in the educational setting. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/42548 |
Aparece nas coleções: | DED - Artigos publicados em periódicos DEG - Artigos publicados em periódicos DEL - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_10.639-03 Act - critical intercultural education and re constitution of african-diasporic identities.pdf | 1,03 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons