Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46477
Título: Por uma pedagogia latino-americana
Título(s) alternativo(s): For latin american pedagogy
Palavras-chave: Pedagogia latino-americana
Freire, Paulo, 1921-1997
América Latina
Emancipação
Education
Data do documento: Ago-2020
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: RIBEIRO, D. A. F.; BARBOSA, V. Por uma pedagogia latino-americana. Revista Devir Educação, Lavras, p. 127-139. Edição especial. DOI: 10.30905/ded.v0i0.256.
Resumo: This article aims to reflect on the possibility of a Latin American pedagogy, committed to a vision of integral formation of the human being, covering the following aspects: epistemological, pedagogical, political, philosophical, ethical, aesthetic, theological, ecological, mystical and utopian. Based on this perspective, the question that guided this work was: What kind of human formation will contribute to the adoption of emancipatory educational practices? Based on this concern, a theoretical and bibliographic study of Paulo Freire's work was carried out, starting from the bookPedagogia do Oprimido (1988), complementing with other more recent works that
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46477
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Por uma pedagogia latino-americana.pdf255,38 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons